Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri
|
[ Pune o întrebare ]
Categoria: Principal -> Protectie sociala -> Protectie sociala
Răspunsuri
|
Intrebarea nr. 4438 din data: 05-03-2006 pusa de Stefana - stefi.hunyady@gmail.com : · As dori sa stiu care este procedura pentru a primi o locuinta de la primarie/stat avand in vedere ca familia mea (eu studenta de 23 de ani, mama profesoara 50 de ani, tata profesor 52 de ani) am fost evacuati silit dintr-un apartament nationalizat. Nici eu nici parintii mei nu avem nici o proprietate si nu ne calificam pentru a obtine un imprumut bancar pentru a cumpara un apartament. Va rog sfatuiti-ne ce ar trebui sa facem? Care este legislatia pentru a proteja si ajuta astfel de cazuri?
|
Raspuns din data de 10-03-2006 : Va rugam sa va adresati Serviciului Fond locativ din cadrul Primariei, pentru a depune actele necesare pentru lista de prioritati, cf. OUG 40/1999.
pentru dvs. daca sunteti studenta, si daca aveti si carte de munca, puteti depune dosar pentru locuinta ANL
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 4438 din data: 03-03-2006 pusa de monica70@rdslink.ro : · As dori sa stiu exact actele necesare pentru indemnizatia de crestere a copilului pana la doi ani,daca cel ce beneficiaza de ea e tatal.Cererea-tip nu se poate pune la \"formulare\" pe site,sa nu ne mai deplasam? Si la ce camera pot fi depuse,intre ce ore?Va multumesc!
|
Raspuns din data de 13-04-2006 : Conform O.U.G.148/2005 actele necesare pentru întocmirea dosarului în vederea acordării indemnizației/stimulentului pentru creșterea copilului sunt următoarele:
• Cerere tip;
• Actul de identitate al solicitantului - copie;
• Certificatul de naștere al copilului - copie;
• Livretul de familie - copie;
• Certificatul de persoană cu handicap al copilului, după caz - copie;
• Adeverință eliberată de autoritățile competente sau de către angajator, după caz,
din care să rezulte că a realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit;
• Cererea beneficiarului către angajator prin care se solicită acordarea concediului
pentru îngrijirea copilului;
• Adeverință eliberată de plătitorul indemnizației de maternitate sau, după caz, alte
dovezi, din care să reiasă ultima zi de concediu de maternitate;
• Declarație pe propria răspundere din care să reiasă că solicitantul nu beneficiază în
același timp de indemnizație de maternitate;
• Declarație pe propria răspundere din care să rezulte că celălalt părinte natural sau,
după caz, o altă persoană dintre cele prevăzute de ordonanța de urgență nu beneficiază de drepturile prevăzute de prezenta ordonanță de urgență – este cuprinsă în formularul de cerere tip;
• Declarație pe propria răspundere din care să rezulte că solicitantul se ocupă de
creșterea și îngrijirea copilului și că acesta nu este încredințat sau dat în plasament nici unui organism privat autorizat sau serviciu public autorizat ori unei persoane fizice – este cuprinsă în formularul de cerere tip;
• Dovada eliberată de autoritățile competente, de angajatori sau, după caz, declarație
pe propria răspundere, din care să rezulte că solicitantul se află în concediu pentru creșterea copilului – doar pentru acordarea indemnizației pentru creșterea copilului;
• Dovada eliberată de autoritățile competente sau, după caz, declarație pe propria
răspundere, din care să rezulte că solicitantul realizează venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare – doar pentru acordarea stimulentului pentru creșterea copilului;
• Dovada eliberată de autoritățile competente sau de către angajator, după caz, din
care să rezulte încadrarea în una din urmtoarele situații:
a) și-au însoțit soțul/soția trimis/trimisă în misiune permanentă în străinătate;
b) au beneficiat de indemnizație de șomaj;
c) au beneficiat de concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate;
d) au realizat perioade asimilate stagiului de cotizare în sistemul public de
pensii în condițiile prevăzute la art. 38 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare;
e) au realizat perioade de stagiu de cotizare în sistemul public de pensii, în
condițiile prevăzute de actele normative cu caracter special care reglementează concedierile colective;
f) au realizat în sistemul public de pensii, anterior datei intrării în vigoare a
Ordonanțe de urgență nr. 148/2005, perioade de stagiu de cotizare pe bază de contract de asigurare socială;
g) au beneficiat de indemnizația lunară prevăzută de Ordonanța de urgență nr.
148/2005 art. 1 alin. (1)
• Alte acte necesare, în copie,cum ar fi, după caz, certificatele de naștere ale
celorlalți copii, hotărâre judecătorească de încredințare în vederea adopției, hotărâre judecătorească de încuviințare a adopției, hotărâre de instituire a măsurii de plasament, dispoziția primarului de instituire a tutelei etc.
Dosarul cuprinzând actele menționate mai sus trebuie depus la Serviciul Prestații Sociale cam.15 în Palatul Cenad cu program zilnic între orele 8 - 20.
|
Sus
|
|
|
|